Podaj jakich firm i ofert szukasz
Porównaj ceny i ważne parametry
Zyskaj korzystniejsze warunki zakupu
Obecnie w hotelach najczęściej spotkamy zamki na karty zbliżeniowe lub chipowe, rzadziej przestarzałe już nieco zamki magnetyczne. Do każdego z nich z powodzeniem możemy zastosować dodatkowy moduł pozwalający otwierać je za pomocą telefonu z funkcją bluetooth.
Elektroniczne zamki hotelowe są standardem w niemal wszystkich hotelach na całym świecie. Współczesna technologia pozwala integrować systemy zamków hotelowych z systemami takimi jak system zarządzania budynkiem (BMS), systemami kontroli dostępu (wejście na basen, do strefy SPA lub do windy) a także programami hotelowo-gastronomicznymi.
Jak nietrudno się domyślić, jest to system oparty na kodzie przesyłanym przez bluetooth bezpośrednio z telefonu komórkowego hotelowego gościa. Kod można pobrać na aplikację w telefonie. Dzięki temu aby otworzyć zamek wystarczy zbliżyć się do drzwi. Zamki bluetooth oprócz zastosowania w hotelach sprawdziły się także w wynajmowanych apartamentach. Właściciel po opłaceniu przez gościa pobytu wysyła mu zdalnie kod dostępu tylko w wybranym czasie.
System zamka bluetooth działa w trybie off-line, a zatem odpada konieczność poprowadzenia przewodów do poszczególnych zamków. W zamku znajdują się baterie, których wymiana zalecana jest raz do roku, w trakcie okresowej konserwacji mechanizmu. Obsługa hotelowa i właściciel wyposażeni we własny kod lub kartę, mogą się dostać do budynku w dowolnym momencie.
Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że właściciel mieszkający poza miejscem, w którym wynajmuje pokoje nie musi osobiście spotykać się z gośćmi. Jego rola sprowadza się praktycznie tylko do sprawdzenia czy gość zapłacił za pokój, następnie przesłania mu mailem linku do aplikacji oraz hasła.
Zamki elektroniczne na kod, klawiaturę numeryczną - To rodzaj zamków dedykowanych apartamentom, aparthotelom oraz pokojom na wynajem. Zamki te umożliwiają właścicielom i pracownikom recepcji na całkowicie zdalną obsługę i kontrolowanie kodów. Zdalna obsługa umożliwia sprawdzenie historii pobytu, skrócenie lub wydłużenie pobytu a także realizowanie specjalnych życzeń gości. Konieczne informacje wraz z czterocyfrowym kodem umieszczone są w wiadomości e-mail i SMS, które system wysyła automatycznie. Nie jest wymagany żaden kontakt z recepcją.
Kod tymczasowy wygasa tuż po zakończeniu pobytu i nie jest możliwe ponowne wejście z wykorzystaniem identycznej kombinacji znaków. Każdy kolejny gość otrzymuje nowy, wygenerowany tylko dla niego kod. Zamki elektroniczne stanowią też zabezpieczenie przed roztargnieniem gości. Zgubiony klucz nie stanowi już problemu, co nie naraża nikogo na dodatkowe koszty.
Zamki na karty zbliżeniowe - technologia zbliżeniowa, zwana RFID (skrót od Radio Frequency Identification) to aktuanie popularne rozwiązanie. Wykorzystuje się tutaj karty mifare o częstotliwości 13,56 MHz, działające bezstykowo. W momencie zbliżenia karty do czytnika na odległość 1-3 cm zamek odczytuje uprawnienia z karty poprzez fale radiowe. Główną zaletą tej technologii jest bardzo wysoki stopień bezpieczeństwa danych na karcie oraz możliwość integracji kart i zamków z innymi systemami danego hotelu. Ta sama karta pozwala obsłużyć bramę parkingową, windę, sejf albo wejście główne do hotelu. Bezdotykowa obsługa wydłuża ponadto żywotność zamka i karty.
Zamki na karty chipowe - w tego typu zamkach konieczne jest wsunięcie do szczeliny zamka karty i zaczekanie aż czytnik odczyta z niej dane. Kontakt fizyczny chipa z czytnikiem sprawia, że w efekcie długotrwałego użytkowania chipy oraz głowice niszczą się.
To zamki w których system składa się z naściennych czytników umieszczonych przy każdych drzwiach. Na drzwiach zamontowane są nieruchome pochwyty od strony korytarza i klamki od strony pokoi. Strukturalne okablowanie zapewnia połączenie czytników z centralą zarządzającą, zasilaczami oraz recepcją. Stosuje się tutaj zasilanie prądem stałym z zasilaczy buforowych, dzięki czemu nie ma potrzeby wymiany baterii - zamki działają cały czas.
Wybierając zamek hotelowy warto pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Zamek to pierwsza rzecz, z jaką gość hotelu ma kontakt w pokoju. To czy zrobi na gościu dobre wrażenie może wpłynąć na inne elementy pobytu. Urządzenie powinno być zawsze sprawne, w dobrym stanie technicznym oraz powinno mieć zapewniony serwis i dostęp do części. Obsługa zamka powinna być dla gości intuicyjna.
Zamek powinno się traktować jako mechanizm o długotrwałym i możliwie bezawaryjnym działaniu. Dlatego powinien on być wysokiej klasy, a serwis i pomoc techniczna powinny być zawsze w gotowości. Przed dokonaniem zakupu warto zapoznać się z całą dostępną na rynku ofertą. Decydując się na zakup zamka z górnej półki należy pamiętać, aby porównywać go tylko z zamkami z tego samego przedziału cenowego.
Po dokonaniu wstępnego wyboru warto poprosić przedstawicieli poszczególnych firm o prezentację produktów. Warto skontaktować się z hotelami z listy rekomendacji danej firmy. Podpisując umowę na zakup i gwarancję, starajmy się zawsze wynegocjować korzystne dla obu stron, a przede wszystkim uczciwe warunki. Niektóre firmy oferują nawet 10 lat gwarancji, dlatego warto patrzeć nie tylko na jakość samych produktów ale także na rzetelność i renomę danej firmy.
Załóż konto i pozyskuj nowych klientów.
Bezpłatnie zaprezentuj firmę i
realizacje.
Podaj jakich firm i ofert szukasz
Porównaj ceny i ważne parametry
Zyskaj korzystniejsze warunki zakupu