Podaj jakich firm i ofert szukasz
Porównaj ceny i ważne parametry
Zyskaj korzystniejsze warunki zakupu
Dobrze wyposażony hotel to nie tylko stylowe i trwałe meble czy dekoracje, ale także wszelkie materiały, takie jak zasłony, ręczniki, pościel, szlafroki, obrusy i serwetki w hotelowej restauracji. Przy wyborze tekstyliów hotelowych powinniśmy brać pod uwagę wiele czynników, takich jak wygoda i komfort naszych gości, jakość materiałów oraz ich estetyka. Co zrobić, by nasi klienci byli zadowoleni z naszych tekstyliów hotelowych i poczuli się jak w domu?
Właściwe i starannie dobranie tekstyliów odgrywa kluczową rolę w ocenie naszego hotelu, która poprzez sieć i opinie gości może przekładać się na zdobycie kolejnych klientów. Trzeba pamiętać, że to często tekstylia stanowią ważny element świadomości naszej marki. Przy wyborze tekstyliów hotelowych, ważne jest, aby zwrócić uwagę na kolorystykę, wytrzymałość oraz rozmiar. Warto również pamiętać, że dobra pościel, zasłony, obrusy, ręczniki czy szlafroki są inwestycją na długi czas.
W hotelach do produkcji pościeli często wykorzystywana jest wysokogatunkowa tkanina bawełniana, charakteryzująca się dobrą przepuszczalnością powietrza, brakiem kurczenia oraz odpornością na rozerwanie. Innym, bardziej ekonomicznym rozwiązaniem są tekstylia wykonane z policottonu, które dodatkowo charakteryzują się odpornością na gniecenie oraz blaknięcie. W luksusowych hotelach używa się także poszewek z modalu oraz bawełniano-jedwabnych, które zapewniają uczucie chłodu latem i ciepła zimą.
Pościel przeznaczona do hoteli charakteryzuje się wyższą gramaturą niż ta, którą używamy w naszych domach. W branży hotelarskiej standardem jest gramatura wynosząca od 155 do 160 g/m2, która, poza cechami trwałości i solidności, jest także przyjemna w dotyku – co jest istotne dla wielu gości. W przeciwieństwie do tego, zwykła pościel, którą używamy w naszych domowych sypialniach, ma zwykle gramaturę około 125 g/m2.
Pościel stosowana w hotelach zwykle posiada system zamykania na tzw. "zakładkę" i "kopertę". Tego typu rozwiązanie ma wiele zalet, między innymi: jest łatwe do szybkiego zdjęcia lub nałożenia na kołdrę i poduszki, a także łatwo się ją prasuje, ponieważ nie ma guzików, napów ani zamków. Brak elementów łączących sprawia, że trudno tu coś urwać lub uszkodzić, co pozwala uniknąć konieczności naprawy poszewek. Natomiast zwykłe pościelowe poszwy domowe są zazwyczaj zapinane na kryty suwak lub tradycyjne guziki, co zwiększa ryzyko ich uszkodzenia.
Przy wyborze tekstyliów hotelowych, należy zwrócić uwagę na ich wymiary, ponieważ mają one duże znaczenie dla komfortu naszych gości. Przy wyborze warto wziąć pod uwagę jakie rozmiary mają codzienne ręczniki do wycierania się czy poduszki, z których korzystają goście. Kołdra do łóżka pojedynczego powinna mieć co najmniej 135 cm szerokości, ale lepiej zdecydować się na szerszą, o szerokości 140 lub nawet 160 cm. Natomiast kołdra do łóżka podwójnego powinna mieć 220 cm szerokości.
Standardowa długość okryć wynosi 200 cm, aczkolwiek warto posiadać także kilka egzemplarzy o większej długości, zwłaszcza gdy będą u nas gościć osoby o wysokim wzroście. Ważnym elementem w wyposażeniu hotelowym są również prześcieradła, które optymalnie powinny całkowicie pokrywać całą powierzchnię materaca.
Pościel to wyposażenie hotelu, z którym klient ma najdłuższy bezpośredni kontakt, zatem tekstylia powinny mieć odpowiednią jakość i wytrzymałość. Przy ich wyborze warto zwrócić uwagę na to, czy mają one międzynarodowe certyfikaty potwierdzające wykorzystanie w procesie produkcji ekologicznych materiałów. Bardzo ważne jest również stosowanie technologii oszczędzających wodę.
Oprócz tekstyliów istotne jest nawiązanie współpracy z profesjonalną pralnią, wyposażoną w nowoczesny park maszynowy. Taka pralnia powinna stosować renomowane środki piorące, mieć odpowiednie moce przerobowe i wykwalifikowany personel, tak aby nasze tekstylia przez długi czas wyglądały jak nowe. Jest to bardzo ważny aspekt, gdyż nawet najlepszej jakości tekstylia przy niewłaściwym praniu bardzo szybko ulegną zniszczeniu i trzeba będzie zastąpić je nowymi.
Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie aspekty, najkorzystniejszym rozwiązaniem jest powierzenie opieki nad swoimi tekstyliami firmie, która zajmuje się kompleksowym najmem i serwisowaniem tekstyliów. Dzięki temu oszczędzimy na zakupie tekstyliów, który niejednokrotnie generuje wysoki koszt, zapłacimy tylko za przeprane rzeczy, a w razie potrzeby będziemy mogli domówić nowe bez dodatkowych kosztów.
Czystość i komfort pobytu to kluczowe czynniki wpływające na postrzeganie hotelu przez gości. Ważne jest nie tylko utrzymanie czystości w pomieszczeniach, ale także dbanie o elementy wyposażenia, z których korzystają goście. Ręczniki są jednym z takich elementów, na które gości zwracają uwagę, gdyż pozwala to na zaoszczędzenie miejsca w bagażu. Ponieważ ręczniki są intensywnie użytkowane, wymagają one częstego prania. Dlatego ważne jest, aby były odporne na działanie detergentów oraz wysokiej temperatury.
Istotna jest również gramatura - im cieńsze ręczniki, tym gorsza jakość i mniej atrakcyjny wygląd. Cienkie ręczniki wchłaniają mniej wody, ale zajmują niewiele miejsca i szybko schną. Hotele często wybierają ręczniki o gramaturze 450-550 g/m2, która gwarantuje optymalną jakość i miękkość. W luksusowych hotelach właściciele decydują się na najgrubsze dostępne ręczniki, ponieważ są one bardzo miękkie i prezentują się wyjątkowo ekskluzywnie. Przed wyborem ręczników warto sprawdzić skład surowcowy. Wśród materiałów dominuje bawełna. Warto zwrócić uwagę na bawełnę egipską, która charakteryzuje się wyjątkowymi właściwościami związanymi z rodzajem przędzy bawełnianej. Ręczniki wykonane z bawełny egipskiej stają się coraz miększe z każdym kolejnym praniem. Ważny jest również kolor - biały kojarzy się z elegancją, prostotą a także nieskazitelną czystością i jest prawdopodobnie najlepszym wyborem.
Specjalne warunki obowiązują w ośrodkach SPA i saunach. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na fakt, że w saunie należy używać ręczników wykonanych z oddychającego materiału, który nie zakłóci procesu termoregulacji organizmu. Warto wybrać naturalne i lekkie materiały. Szczególną uwagę należy zwrócić na ręczniki wykonane z włókien bambusa, które są bardzo chłonne i mają właściwości antybakteryjne. Takie ręczniki warto wybrać również jako ręczniki do użytku w SPA.
Na rynku dostępnych jest wiele ofert obrusów gastronomicznych. Przed dokonaniem wyboru warto zapoznać się z różnymi opiniami i przejrzeć kilka propozycji. Najbardziej uniwersalnymi obrusami są białe, gładkie tkaniny, które sprawdzają się doskonale w każdym rodzaju lokalu i są bezpiecznym wyborem. Można także nieco zaszaleć i zdecydować się na bardziej oryginalny wzór, jednak trzeba wówczas pamiętać, aby dostosować go do wystroju lokalu. Pamiętajmy, że wszystkie elementy wystroju muszą ze sobą harmonizować.
Klienci często wybierają bardzo praktyczne obrusy poliestrowe, które są idealne do użytku codziennego, ponieważ mają właściwości wodoodporne i chronią przed wnikaniem różnego rodzaju zabrudzeń. Poliester nie wymaga wstępnego wygotowania, a jego trwałość jest wyższa niż u innych tkanin. Podobnie wiskoza, która nie wymaga prasowania i pięknie układa się na stole. Jednak wadą tego materiału jest to, że szybko wchłania różne zapachy. W przypadku obrusów z wiskozy trzeba pamiętać, że wymagają one częstszej wymiany.
Wyposażenie tekstylne w hotelowym pokoju stanowi element, który umożliwia wyróżnienie go na tle innych obiektów noclegowych. Charakter pomieszczenia zależy nie tylko od jego ścian i mebli. Zawsze kluczowe są wysokiej jakości zasłony i firany, które pełnią funkcje reprezentacyjne oraz są elementem widocznym zarówno wewnątrz pokoju, jak i na zewnątrz przez okno. Powinny one być nie tylko funkcjonalne, ale również wytrzymałe, łatwe w utrzymaniu i czyszczeniu, a dodatkowo spełniać wymogi dotyczące bezpieczeństwa i ognioodporności.
Firany stosowane w hotelach mogą być dobrane zarówno pod względem stylu, jak i wzoru, aby dopasować je do ogólnej charakterystyki pokoju lub nawet całego obiektu noclegowego. W nowoczesnych obiektach lepiej sprawdzają się firany o prostych wzorach, choć niekoniecznie w klasycznych kolorach. W przypadku hoteli w stylu rustykalnym lub luksusowych obiektów zabytkowych i zamkowych zwykle lepiej zachować styl klasyczny. Najczęściej stosowane są wtedy firany klasyczne, które są całe białe lub mają jednolite kolorowe zakończenia.
Dobór odpowiednich tkanin, z których wykonane są firany hotelowe, jest równie ważny co ich styl czy wzór. Materiały do wyboru są różnorodne, obejmujące delikatne woale, tradycyjny żakard, aż po bardzo gustowny batyst. Podczas wyboru firan do pokoju hotelowego należy zwrócić szczególną uwagę na sposób i jakość wykonania, które powinny być dokładne i trwałe. Jest to niezwykle istotne, ponieważ późniejsze poprawki czy przeróbki mogą być kosztowne i bardzo czasochłonne.
Goście hotelu doceniają prywatność, a ponieważ okna w hotelach są najczęściej duże i pozwalają na zbyt wiele wglądu, zasłony pełnią ważną funkcję zarówno dekoracyjną, jak i funkcjonalną. Podczas wybierania zasłon należy kierować się stylem i charakterem hotelu, a także wcześniej wybranymi firanami. Ważne jest, aby firany i zasłony harmonizowały nie tylko ze sobą, ale również z pozostałymi elementami wyposażenia pokoju hotelowego, np. z oświetleniem.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na wybór zasłony jest rodzaj i jakość tkaniny. Należy brać pod uwagę estetykę, trwałość oraz zdolność do zaciemnienia pomieszczenia. Goście noclegowi chcą mieć możliwość ograniczenia ilości światła słonecznego w pokoju, dlatego zwykle preferują zasłony wykonane z gęstej i ciemnej tkaniny. W przypadku nowoczesnych hoteli, gdzie zastosowane są zazwyczaj rolety i żaluzje, funkcja ta w przypadku zasłon może nie być istotna, co daje możliwość wyboru z lżejszych materiałów.
Załóż konto i pozyskuj nowych klientów.
Bezpłatnie zaprezentuj firmę i
realizacje.
Wystarczy, że odpowiesz na kilka krótkich pytań, a odezwą się do Ciebie zainteresowani specjaliści z Twojej okolicy. Otrzymujesz konkurencyjne propozycje wykonania - oszczędzasz czas i pieniądze. Niczym nie ryzykujesz: wystawianie zleceń nic nie kosztuje.
W tym celu wybierz i wypełnij krótki formularz i sprecyzuj swoje oczekiwania, co do usługi lub produktu, którego szukasz. Im więcej podasz nam szczegółów, tym precyzyjniejsze otrzymasz oferty w odpowiedzi na Twoje zapytanie.
Zainteresowane firmy zapoznają się z treścią i wymaganiami Twojego zapytania. Przygotowują oferty handlowe i przekazują je bezpośrednio do Ciebie. Firmy będą kontaktował się z Tobą telefonicznie, emailem i za pośrednictwem naszego serwisu.
Porównujesz otrzymane oferty i po dokonaniu wyboru możesz zamówić usługę lub produkt u firmy, która najbardziej Ci odpowiada. Nasza usługa jest 100% darmowa i niezobowiązująca. Nie jesteś zobowiązany do zakupu.
Wystarczy, że odpowiesz na kilka krótkich pytań, a odezwą się do Ciebie zainteresowani specjaliści z Twojej okolicy. Otrzymujesz konkurencyjne propozycje wykonania - oszczędzasz czas i pieniądze. Niczym nie ryzykujesz: wystawianie zleceń nic nie kosztuje.
W tym celu wybierz i wypełnij krótki formularz i sprecyzuj swoje oczekiwania, co do usługi lub produktu, którego szukasz. Im więcej podasz nam szczegółów, tym precyzyjniejsze otrzymasz oferty w odpowiedzi na Twoje zapytanie.
Zainteresowane firmy zapoznają się z treścią i wymaganiami Twojego zapytania. Przygotowują oferty handlowe i przekazują je bezpośrednio do Ciebie. Firmy będą kontaktował się z Tobą telefonicznie, emailem i za pośrednictwem naszego serwisu.
Porównujesz otrzymane oferty i po dokonaniu wyboru możesz zamówić usługę lub produkt u firmy, która najbardziej Ci odpowiada. Nasza usługa jest 100% darmowa i niezobowiązująca. Nie jesteś zobowiązany do zakupu.