Skuteczne praktyki publikowania treści
12.02.2021, 13:01

SKUTECZNE PRAKTYKI PUBLIKOWANIA TREŚCI

Na podstawie analiz statystyk PRODUKTÓW naszych klientów stwierdzamy bardzo dużą różnicę w skuteczności osiąganych wyników.

MORE

WNIOSKI

  1. Produkty zawierające wyłącznie podstawowy opis, najczęściej zdublowany w kilku miejscach w sieci nie są w stanie wygenerować zainteresowania klientów na Zwiadowcy, ani pozyskać ruchu naturalnego z wyszukiwarek. 
  2. Bardzo duża liczba produktów rzędu 10 lub 20 tys (xml) ze standardowym lub powielonym opisem pozyska mniejszy ruch w trakcie roku niż nawet kilka produktów zawierających unikalne i przydatne informacje. 
  3. Skuteczniejszą strategią pozyskiwania klientów jest wystawianie nawet mniejszej liczby ofert, ale zaprezentowanych w taki sposób, który zainteresuje klientów oraz zostanie wysoko oceniony przez zewnętrzne wyszukiwarki. 
  4. Produktu wysłane w Newsletterze Złap Okazję i podlinkowane w grupie Zwiadowcy na Facebook’u osiągają jednorazowo nawet kilkaset kliknięć.
  5. Produkty z unikalnym i kompletnym opisem, promowane w Newsletterze i FB osiągają czołowe pozycje w zestawieniach popularności na stronie głównej Zwiadowcy.
  6. Zwiadowca nie jest porównywarkę cen czy wyszukiwarką fraz. Użytkownicy odwiedzający serwis oczekują wyczerpującej prezentacji oferty.

Popularne platformy handlowe jak Amazon, Allegro czy ebay pomimo swojej rozpoznawalności wśród milionów użytkowników jako warunek uczestnictwa i osiągnięcia ofektów na pierwszym miejscy stawiają wysoką jakość treści: wiele wysokiej jakości zdjęć, unikalny i wyczerpujący opis, formy dostawy gwarancji, zwrotu i płatności. Jedno, dwa zdjęcia, lakoniczny tekst = brak klientów i efektów.

ZALECENIA

Podstawowe

  • Rozpocznij od jednego produktu i przekonaj się o skuteczności działań. W profilu znajdują się statystyki, które pozwolą Ci śledzić efekty: źródła wizyt i liczbę kliknięć.
  1. Zdjęcia. Wyróżnij się ten sposób, zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia. Zdjęcia to najważniejszy element przyciągający zainteresowanie potencjalnych klientów. Wykorzystaj zdjęcia lokalu i produktu w nim użytego. Czym więcej zdjęć tym lepiej. 
  2. Zmień nazwy plików zdjęć na słowa kluczowe. 
  3. W tytule podaj dużo szczegółów (np.ZGRZEWARKA RK-1900, Moc grzewcza 750W,  Czas zgrzewania 2-3 sekundy, nagrzewania ~8 minut)
  4. Rozpocznij od jednego produktu i przekonaj się o skuteczności działań. W profilu znajdują się statystyki, które pozwolą Ci śledzić efekty: źródła wizyt i liczbę kliknięć.
  5. Zadbaj o unikalny i kompletny opis produktu. Najlepiej jeśli będzie to unikalny opis, a nie kopia opisu z Twojego sklepu lub innej strony. Zyskasz dzięki temu dodatkowy ruch z wyszukiwarek. Wielokrotnie kopiowane treści są traktowane jako duplicate content przez co ignorowane. Opis powinien być wyczerpujący, staraj się w nim zawrzeć wszystkie słowa kluczowe.
  6. Zadbaj o specyfikację techniczną produktu.
  7. Wypełnij Pytania i odpowiedzi w produkcie. Zbierz często zadawane pytania przez klientów i zamieść je z gotowymi odpowiedziami. Opis w tej formie przyciąga zainteresowanie użytkowników i zachęca ich do kontaktu z Twoją Firmą. Wyszukiwarki zarejestrują zarówno unikalną treść jak i zachowanie użytkowników spędzających więcej czasu na karcie produktu. 
  8. Informacje dodatkowe. Płatność, Dostawa, Polityka zwrotów, Godziny otwarcia. Kontakt, Gwarancja, ew. Rabaty.
  9. Dodaj produkt do wysyłki w Newsletterze Złap okazję
  10. Skopiuj link do produktu i zamieść go w grupie Zwiadowcy na Facebook’u

Rozszerzone

  1. Zamieść PORADNIKI i REALIZACJE na Zwiadowcy, a następnie wklej do nich linki w grupie na Facebook. Realizacje powinny zawierać atrakcyjne zdjęcia i opis zrealizowanej inwestycji. Poradnik powinien pełnić rolę edukacyjną, zawierać przydatne treści. 

Zaawansowane

  1. OPINIE I REFERENCJE - Klienci zazwyczaj chcą wiedzieć kto użytkuje i poleca dany produkt. Rekomendacja w tej formie może zadecydować o zakupie lub nawiązaniu kontaktu.

REFERENCJE - możesz dodawać samodzielnie (nowość). Jako zalogowany użytkownik i właściciel konta z którego wystawione są produkty wykorzystaj posiadane referencje i opinie. Z pozycji karty produktu wpisz treść, podaj imię i nazwisko, nazwę firmy i opcjonalnie link do strony www. Do referencji możesz również dodawać zdjęcia. 

OPINIE - opinie dodawane są przez innych użytkowników. Skopiuj link wybranego produktu i wyślij do swoich klientów z prośbą o wystawienie opinii. 

Złe praktyki

  • Umieszczanie produktów wyłącznie ze skopiowaną treścią 
  • Brak dodatkowych informacji na temat warunków handlowych
  • Wielokrotne wklejenie tej samej informacji o firmie lub promocji w grupie na facebook
  • Brak referencji i opinii
  • Brak lub kiepskiej jakości zdjęcia



Komentarze